fbpx
2 minuten leestijd

De infrastructuur van elektrische laadpalen voor auto’s is een van de belangrijkste onderdelen voor het bepalen van het succes van de electrical verhicles, ofwel de ev’s. Er zijn verschillende elektrische laadpaal aanbieders die niet met elkaar communiceren. Ze doen hetzelfde, maar op het gebied van prijs, snelheid en beschikbaarheid is er voor de chauffeur nogal wat te kiezen. Daarom wil de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat dat het mogelijk wordt dat alle informatie publiekelijk wordt gedeeld.

1. Laadpaal aanbieders gedwongen door de wet

Door de wet aan te passen wil staatssecretaris Stientje van Veldhoven dat de aanbieders van de laadpalen verplicht zijn om de data te delen. Hierdoor is het bijvoorbeeld voor makers van navigatie- of prijsvergelijkerapps makkelijk om de data in een van hun programma’s te plaatsen.

Volgens Van Veldhoven zouden hierdoor meer mensen elektrisch gaan rijden. Dit heeft volgens haar te maken met het wegvallen van een grote mate van onzekerheid.

Het wordt makkelijker om een reis te plannen en tijdens deze reis laadmomenten in te lasten.

2. Nederland doet het goed met laadpalen

Met de elektrische laadcapaciteit gaat het relatief goed in Nederland. De laadpaal aanbieders hebben ervoor gezorgd dat Nederland het meeste laadpalen per vierkante meter heeft van heel Europa.

Dan gaat het alleen over de publieke oplaadpunten. Er zelfs laadpunten waar alleen groene energie wordt gebruikt voor oplaadpalen. Toch zijn het er nog lang niet genoeg om de uiteindelijke vraag aan te kunnen.

2.1 Ruim 6000 laadpalen

Er moeten rond de 6000 elektrische laadpalen bijkomen in 2021. Gebeurt dit niet, dan blijft het aanbod achter bij het groeiende aantal elektrische auto’s.

Als de wet eenmaal door de kamer is, moeten de laadpaal aanbieders van 1 juli 2021 hun data delen. Het kabinet werkt eraan om ‘het laden van elektrische auto’s net zo makkelijk te maken als het opladen van een telefoon’. 

Ben je op zoek naar een laadpaal voor thuis? Ga naar het veelgelezen artikel Wat zijn de beste laadpalen voor thuis?

 

  • Paskosten €2,67 per maand, eenmalig aanschafkosten van €5,-
  • Dekking van 98% (+300.000) in de Benelux van publieke laadpalen,
  • +100.000 gebruikers (!)
  • Snelladen bij Allego en Fastned 
  • Geen (standaard) borg betaling
  • Geen opslag- of transactiekosten per oplaadbeurt
  • Maandelijks één btw-factuur met de laadkosten, geen gedoe met bonnetjes

Direct je laadpas aanvragenin 3 minuten geregeld

 

e-flux laadpas 300000 laadpunten

trusttrusttrusttrust trustpilot  (8,5)

 

  • Opladen in Benelux, Frank, Duitsland, Zwitserland  en Italie  (totaal +300.000 laadpunten)
  • (Semi) publieke laadpalen in steden, dorpen, parkeergarages, bedrijventerreinen, vliegvelden
  • Géén lastige credit check die uw aanvraag in de weg staat
  • Maandelijks opzegbaar
  • Beheerders tool voor het wagenpark (mkb)
  • Geschikt voor Stichtingen (mits ingeschreven bij KvK)

Direct je laadpas aanvragenin 3 minuten geregeld 

 

e-flux laadpas 300000 laadpunten

 

  • Keuze uit een laadpas of sleutelhanger
  • e-Flux app voor navigatie naar dichtstbijzijnde oplaadpunt
  • 24/7 support voor laadproblemen
  • Te combineren met betaald parkeren app
  • Klanten beoordeling: 8,5
  • Geschikt voor elektrische (ev) of hybride (phev) auto’s

Direct je laadpas aanvragenin 3 minuten geregeld 

 

e-flux laadpas 300000 laadpunten

Share This