2 minuten leestijd

Elektrische bestelbus van Nissan

Naast elektrische personenauto’s zien we ook steeds vaker de elektrische bestelbus in het straatbeeld. Ondernemers kunnen tot wel €5.000 subsidie ontvangen bij aanschaf van een elektrische bestelbus.

Dat is serieus geld. Voor aannemer, klus of logistieke bedrijven kan het dus interessant zijn om in een elektrische vloot te investeren.

Maar hoe zorg je ervoor dat je niet te veel tijd kwijt bent aan het laden van de auto’s? Want in deze drukke tijden kan en wil ik geen tijd verliezen.

 

 

 

1. Is een elektrische bestelbus snel op te laden?

Ja, dat kan met een snellaadstation, ook wel DC-lader genoemd. Doordat dit laadstation DC-stroom direct de auto in laat stromen wordt de laadtijd aanzienlijk korter.

De meeste DC-laders hebben een vermogen van 50kW (zoals Fastned of Allego), maar de investering is fors (meer dan €20K!). Maar er is een goedkoper alternatief.

 

1.1 25KW DC Wallbox voor bedrijven

Gelukkig zijn er ook compacte DC-laders die betaalbaarder zijn, en daarmee interessant voor bedrijven. Bijvoorbeeld de Delta DC-wallbox die 25KW aan vermogen kan leveren.

Met een uurtje laden is een Nissan e-NV200 weer tot 80% volgeladen waardoor je weer 184km kan rijden.

1.2 Publiek laadpunt kan ook, maar

Laad je aan een publiek laadpunt? Dan kan je maximaal 3,7kW per uur laden. Dit resulteert in een totale laadtijd van 11 uur!

Publieke laadpunten kunnen per socket namelijk maar 11kW leveren die wordt verdeeld over elke fase (11/3 = 3,7kW).

Omdat de Nissan e-NV200 maar over 1 fase kan laden resulteert dit in een langere laadtijd.

Er zijn nu twee type volledige elektrische bestelwagens verkrijgbaar. Binnenkort zal de Volkswagen eCrafter en Mercedes Benz eVito en eSprinter op de markt verschijnen. Een overzicht van de eigenschappen van deze bussen:

1.3 Elektrisch bestelbus van Nissan e-NV200 Evalia

  • Accu: 40 kWh
  • DC: 50kWh
  • Aansluiting: type 1 (AC) CHAdeMO (DC)
  • Laadtijd DC wallbox: 1 uur tot 80%

1.4 Renault Kangoo Maxi ZE 33

  • Accu: 33 kWh
  • DC: Geen mogelijkheid
  • Aansluiting: type 2 (AC)
  • Laadtijd publieke laadpaal: 6 – 11 uur (afhankelijk of laadpaal 11 – 22KW kan leveren)

Rijd je al rond in een elektrische bestelbus? Goed bezig!

E-Flux kan je helpen met een passende laadoplossing zoals de Delta DC Wallbox. Neem contact met ons op en wij verbinden je met de juiste mensen.

Ook als kan je via onze website een voordelige laadpas die je bij alle publieke laadpalen kan gebruiken.

E-Flux laadpasKenmerkenDetails
 
  • Paskosten €2,44 per maand 
  • Aanvragen via deze site geen eenmalig kosten
  • Dekking van 98% in de Benelux van publieke laadpalen,
  • Snelladen bij Allego en Fastned 
  • Geen (standaard) borg betaling
  • Geen opslag- of transactiekosten per oplaadbeurt
  • Maandelijks één btw-factuur met de laadkosten, geen gedoe met bonnetjes

Direct Uw Pas Aanvragenin 3 minuten geregeld 

 
e-flux laadpas

Enige laadpas voor (semi) elektrisch auto’s die werkt bij 40.000 oplaadpunten in Europa

 
  • Opladen in Benelux, Frank, Duitsland, Zwitserland  en Italie  (totaal >40.000 laadpunten)
  • (Semi) publieke laadpalen in steden, dorpen, parkeergarages, bedrijventerreinen, vliegvelden
  • Géén lastige credit check die je aanvraag in de weg staat
  • Contractduur 1 jaar, daarna maandelijks opzegbaar
  • Beheerders tool voor het wagenpark (mkb)
  • Geschikt voor Stichtingen (mits ingeschreven bij KvK),

 

Direct Uw Pas Aanvragenin 3 minuten geregeld 

e-flux laadpas

Een laadpas bij uitstek geschikt DGA en ZZP met elektrische/hybride auto!

 
  • Keuze uit een laadpas of sleutelhanger
  • e-Flux app voor navigatie naar dichtstbijzijnde oplaadpunt
  • 24/7 support voor laadproblemen
  • Te combineren met betaald parkeren app
  • Geschikt voor elektrische of hybride auto’s
  • Geen pechhulp mogelijkheden
  • Geen mogelijkheid om tol en parkeergarage te betalen
Direct Uw Pas Aanvragenin 3 minuten geregeld 

e-flux laadpas

Deze laadpas is de goedkoopste laadoplossing in de markt met de hoogste landelijke dekking

 

Artikel is met toestemming overgenomen van e-Flux