3 minuten leestijd

zakelijke vliegers

Zakelijke vliegers zijn over het algemeen tevreden over de reizen die ze maken. Ruim driekwart van de passagiers ervaart de reis positief. Als er wel klachten zijn, dan zijn deze zeer divers blijkt uit onderzoek van o.a. American Express.

 

1. Zakelijk vliegen moet vooral comfortabel zijn

Het meest voor de hand liggende verbeterpunt is dat men betere wifi toegang (46 procent) wenst.  

Een veel gehoorde klacht van zakelijke vliegers is dat ze te weinig comfort hebben tijdens de vlucht. 

Het opklaptafeltje is te klein als je tijdens de vlucht wilt doorwerken. USB aansluitingen worden soms gemist of werken niet goed. Stopcontacten ontbreken of er zijn er niet genoeg, de zitplaats is vaak niet ruim genoeg als er wordt doorgewerkt.

Opvallend hierbij is dat sommige groepen mensen die zakelijk vliegen liever niet werkt tijdens de vlucht. Dit zijn vooral Australiërs en Japanners (ruim 60 procent). Kijkend naar de leeftijd zijn het voornamelijk de babyboomers die tijdens de vlucht liever ontspannen.

 

 

 

2. Aanvullende wensen van zakelijke vliegers

Als er voor de zaak moet worden gevlogen dan willen veel mensen dat dit wat relaxter kan. Meer flexibiliteit en meer tijd met de klant kunnen doorbrengen zijn wensen die vaak naar voren komen.

Ook de wens om de zakenreis te verlengen op eigen kosten om zodoende nog wat van de stad of de omgeving te kunnen zien wordt door sommigen als wens naar voren gebracht. Een zakenreis kost het bedrijf natuurlijk geld, en daarom moet de tijd zo efficiënt mogelijk worden besteed.

 

2.1 Vliegreizen zijn intensief

Een dergelijke reis is daarom best intensief. Het gebeurt niet zelden dat zakelijke vliegers ’s morgens in het vliegtuig stapt, ’s middags intensief overleg voert. Vervolgens vliegt hij of zij ’s avonds terug en tijdens de vlucht zijn bevindingen in een rapportage uitwerkt, die dezelfde avond nog in de mailbox van zijn leidinggevende of klant belandt.

Daar mag best wat meer waardering voor zijn, vindt een deel van de werknemers voor wie zakelijk vliegen regelmatig voorkomt.

 

3. Er ligt een taak voor de luchtvaartmaatschappijen

Luchtvaartmaatschappijen verdienen miljoenen aan zakelijk vliegen. Dagelijks vervoeren zijn honderdduizenden passagiers die voor de zaak op pad zijn.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat deze groep reizigers extra aandacht verdient. Zij reizen vaak businessclass, maar lang niet altijd. Steeds meer bedrijven zijn van mening dat, vooral op korte vluchten van enkele uren, een zitplaats in de economy class in principe prima voldoet.

De zakelijke vliegers hebben daar ook op zich geen bezwaar tegen, op voorwaarde dat hun chef niet van ze verlangt dat ze de gehele vlucht geconcentreerd doorwerken. Dat is immers niet altijd haalbaar en sterk afhankelijk van de medepassagiers.

Een beleidsnota kunnen lezen of schrijven met een huilende baby naast je is slechts weinigen gegeven.

 

4. De trein als alternatief voor het vliegtuig

Uit oogpunt van het milieu zijn er ook steeds meer bedrijven die hun medewerkers niet meer met het vliegtuig laten reizen maar per trein. Zakelijk vliegen is immers een veel grotere milieubelasting dan de trein nemen die in 9 van de 10 gevallen op stroom rijdt.

Vooral voor Europese bestemmingen die op slechts enkele uren reizen per trein liggen wordt de trein steeds vaker als een prima alternatief gezien.

 

Zakelijke vliegers die soms de trein nemen zijn vaak meteen ‘om’ en verkiezen deze vorm van vervoer boven het vliegtuig

 

4.1 Met de trein naar Brussel, London, Parijs of Amsterdam

De snelle internationale trein naar Brussel, de Eurostar naar Londen, de Thalys naar Parijs en de ICE treinen naar grote Duitse steden worden dan ook steeds vaker zakelijk geboekt. In Nederland groeit het treingebruik ondernemers en dat verklaart ook de toenemende populariteit van mobiliteitspassen zoals de MoveMove pas.

Ook hierover zijn veel zakelijke reizigers meestal prima te spreken. Zakelijke vliegers die voor de afwisseling eens de trein nemen zijn vaak meteen ‘om’ en verkiezen deze vorm van vervoer boven het vliegtuig. Voorwaarde is dan wel dat de trein op tijd rijdt, zodat de tijdswinst ten opzichte van vliegen ook daadwerkelijk wordt gehaald.

 

MoveMoveKenmerkenEn nog meer
 
 
  • Paskosten €5,95 per maand, maandelijks opzegbaar
  • Eerste 3 maanden gratis (alleen via deze site)
  • Maandelijks één btw-factuur, geen gedoe met bonnetjes
  • Landelijke dekking van 4100 tankstations (95%)
  • Pompprijs is leidend
  • Voor tanken, OV (trein, bus, metro, tram) en parkeren en meer
  • Geen transactiekosten voor tanken, parkeren of laden

Direct Jouw Pas Aanvragenin 3 minuten geregeld 

 
MoveMove pas
De MoveMove mobiliteitspas is meer dan een tankpas. Bepaal zelf het vervoersmiddel: Auto, OV of fiets.

 
  • Parkeren: >400 locaties o.a. Q-Park en P+R  (€0,25 per transactie)
  • OV gebruiken in geheel Nederland: trein, bus, tram en metro
  • Met de OV pas een OV fiets lenen.
  • Gratis laadsleutel voor elektrische– en hybride auto’s o.a. FastNed, 
  • Taxi afrekenen bestellen en afrekenen (+ €0,75 per transactie)
  • Géén lastige credit check die je aanvraag in de weg staat
  • Geen borg aks >6 maanden ingeschreven staat bij KvK
  • Contractduur is maandelijks opzegbaar 

Direct Jouw Pas Aanvragenin 3 minuten geregeld

 

MoveMove pas

 

 
  • Gratis gebruik van de MoveMove app
  • Tanken in geheel Europa bij 42000 DKV stations 
  • Bij bemande stations afrekenen van Anti vries, koelvloeistof, olie, AdBlue e.d.
  • Pechhulp van + €7,50 extra per maand
  • Met de OV-pas (trein, bus, tram) gebruik van de OV-fiets
  • Beheerderstool voor wagenparkbeheer
  • Meer dan tankpas, door OV mogelijkheden 

Voor de aanvraag is o.a. het BTW – en KvK nummer nodig. Jouw KvK nummer kun je hier vinden


Direct Jouw Pas Aanvragenin 3 minuten geregeld

MoveMove pas
Door zijn veelzijdigheid is de MoveMove mobiliteitspas geschikt voor de zzp’er die keuzevrijheid wil hebben in het soort vervoer