>>Zoekt u de laadpas met grootste dekking van de markt?

Zoekt u de laadpas met grootste dekking van de markt?

3 minuten leestijd

Laadpas van e-Flux

Sinds gisteren is E-Flux laadpas opgenomen op onze pagina’s zzp tankpas en mkb tankpas. Het snelgroeiende Nederlands bedrijf heeft een laadpas ontwikkeld die de grootste landelijke dekking biedt in de markt van oplaadpunten. Aantrekkelijk voor zakelijke elektrische én hybride rijders. Door fiscale voordelen is het voor ondernemers die elektrische willen rijden interessant om een elektrische auto aan te schaffen of deze te leasen. Maar dan komt de vraag, hoe en waar ga ik opladen?

Laadpas voor alle publieke oplaadpunten

Er zijn in Nederland ruim 20.000 oplaadpunten op publieke locaties zoals in steden en dorpen. Daarnaast zijn er bijna 17.000 oplaadpunten op semi-publieke terreinen zoals parkeergarages, kantoorlocaties en winkelcentra. Om een laadsessie te starten heeft u een laadpas nodig. De gegevens van de laadsessie (aantal geladen kWh, totaalprijs voor de laadsessie, datum etc.) stuurt de laadpaal eigenaar naar het dienstverlenende bedrijf waar een klant zo’n pas heeft afgenomen. E-Flux is zo’n laaddienstverlener en is een Mobility Service Provider. Maandelijks ontvangt u van de Mobility Service Provider een factuur inclusief een overzicht van alle laadsessies die op uw pas geregistreerd zijn.

 

Waar kan ik opladen?

E-Flux biedt een laadpas die geschikt is voor alle publieke oplaadpunten in Nederland. Daarnaast is het mogelijk om met de E-Flux pas een sessie op een snellaadstation van FastNed of Allego te starten. Dit kan handig zijn omdat de auto bij zo’n snellaadstation al binnen een half uur is opgeladen. De E-Flux laadpas werkt in het buitenland zoals België, Frankrijk, Luxemburg, Italië, Engeland en Zwitserland.

 

Wat betaal ik eigenlijk voor een laadsessie?

Om een idee te geven, een investering per publiek AC-laadpaal ligt tussen €3.000 en €6.000. De prijs is afhankelijk van het vermogen wat de laadpaal levert, en het aantal oplaadpunten per paal. Voor DC laders moet u denken aan €20.000 tot €100.000. Naast deze investering wordt er ook dienstverlening geboden. Denk daarbij aan het regelen van het betalingsverkeer en het onderhoud van het beheersysteem. Het beheersysteem registreert namelijk alle laadsessies en betalingen.

Prijscomponenten per kWh

Deze investeringen zijn van grote invloed wat de EV-driver betaalt. Het kan dus zo zijn dat je bij de ene laadpaal 20 eurocent per kWh betaalt en bij de andere €1,10 euro. Waar zit dat grote verschil in en waarom zie je niet direct bij het laden wat de prijs per kWh is? De uiteindelijke tarieven die u als eigenaar van een elektrische of hybride auto (EV-driver) betaalt bestaat uit verschillende onderdelen:

  • een kWh-tarief,
  • een starttarief, ook wel transactievergoeding genoemd
  • een tarief per minuut of uur.
  • Abonnementskosten laadpas

De gemiddelde kWh prijzen lopen uiteen van €0,25 tot €0,59. Een gedeelte van dit tarief is bedoeld voor de elektriciteit die wordt verbruikt door het laden, en een gedeelte om de investering (plus een marge natuurlijk) van de laadvoorziening terug te verdienen. 

Oplaadpunten met verschillende starttarieven

De kosten voor het starttarief zijn erg verschillend. In gemeenten schommelt het vaak rond €0,30 eurocent, bij sommige snellaadstations , zoals Allegro is het vaak het dubbele of soms meer.

 

Kosten gebruik laadpas

Laadsleutel e-Flux nodig bij oplaadpuntenE-Flux rekent de laadkosten door die door de laadpaal-eigenaren zijn ingesteld. U betaalt  geen extra transactiekosten per laadsessie aan E-Flux. Om gebruik te maken van de laadpas betaalt u €2,44 excl. btw per maand. Naast publiek laden regelt E-Flux ook de verrekening met werkgever en er wordt 24/7 support geboden. Alle laadkosten die geregistreerd zijn op de laadpas worden maandelijks in rekening gebracht bij de werkgever of uw eigen onderneming.
Wilt u geen pas, dan is een oplaadsleutel is een optie. Tijdens het aanvragen (hieronder) kunt u dit aangeven.

E-Flux is prijstransparant

Helaas is het niet altijd eenvoudig in te zien welke kosten er worden gerekend voor het laden. Dat laat de bovengenoemde spreiding wel zien. De branchevereniging eViolin voor EV-drivers wil zich inzetten voor meer prijstransparantie. Middels roamingafspraken die E-FLux heeft gemaakt, zijn de prijzen van andere laadpalen in hun app zichtbaar. Laadpalen die gekoppeld zijn met E-Flux hebben een maximaal kWh-tarief van €0,37. De eigenaar van de laadpaal is namelijk vrij om een eigen tarief in te stellen. Hiermee weet de EV-driver waar hij of zij aan toe is.

 

E-Flux: Innovatief, jong, duurzaam

E-Flux Concept: een laadpas voor >20.000 oplaadpunten

E-Flux is officieel gestart in 2017. De eigenaren Vincent van Vaalen en Gina Ter Heide zijn met hun jonge bedrijf actief in het speelveld voor elektrische mobiliteit.  De passie voor duurzaamheid was al een tijdje aanwezig en ze ontdekte een gat in de markt. Er was namelijk nog geen onafhankelijk platform die meerdere merken laadpalen kan koppelen in één platform. Zo is het idee ontstaan van E-Flux: een onafhankelijk beheersysteem voor alle laadpalen. En daar profiteren EV-drivers weer van. Met één pas op zoveel mogelijk plekken oplaadpunten gebruiken, tegen de laagste prijs in de markt. Een fraaie innovatie een verrijking in het aanbod van onze website. Naast de tankpas en mobiliteitspas nu ook een oplaadpas!

Bent u ‘Electric Verhicle’ driver omdat u in een elektrisch auto rijdt. Vraag hieronder de E-Flux laadpas aan!  Voor de hybride rijders kan u de Q8 Liberty Card in combinatie met E-Flux pas overwegen. De Q8 tankpas is gratis en biedt de laagste brandstofprijzen van Nederland, net als E-Flux dat doet voor laden!


E-Flux laadpasKenmerkenDetails..
 
  • Paskosten €2,44 per maand
  • Aanvragen via deze site geen eenmalig kosten en zes maanden gratis
  • Landelijke dekking van 20.000 publieke laadpalen,
  • Snelladen bij Allego en Fastned 
  • Te gebruiken in buitenland (zie details)
  • Géén lastige credit check die je aanvraag in de weg staat
  • Geen (standaard) borg betaling
  • Geen opslag- of transactiekosten per oplaadbeurt
  • Maandelijks één btw-factuur , geen gedoe met bonnetjes

 

Direct Aanvragen  In 2 minuten aangevraagd!

 

e-flux laadpas

Enige laadpas voor (semi) elektrisch auto’s waar u kan laden bij 40.000 oplaadpunten in Europa

 
  • Opladen in Benelux, Frank, Duitsland, Zwitserland  en Italie  (>40.000 laadpunten)
  • (Semi) publieke laadpalen in steden, dorpen, parkeergarages, bedrijventerreinen, vliegvelden
  • Geen transactie kosten per oplaadbeurt
  • Contractduur 1 jaar, daarna maandelijks opzegbaar
  • Beheerders tool voor het wagenpark (mkb)
  • Geschikt voor Stichtingen (mits ingeschreven bij KvK),

 

Direct aanvragen In 2 minuten aangevraagd!

e-flux laadpas

Een laadpas bij uitstek geschikt DGA en ZZP met een elektrische en/of hybride auto!

 
  • Keuze uit een laadpas of sleutelhanger
  • e-Flux app voor navigatie naar dichtstbijzijnde oplaadpunt
  • 24/7 support voor laadproblemen
  • Te combineren met betaald parkeren app
  • Geschikt voor elektrische of hybride auto’s
  • Geen pechhulp mogelijkheden
  • Geen mogelijkheid om tol en parkeergarage te betalen

 

Direct Aanvragen In 2 minuten aangevraagd!

e-flux laadpas

Deze laadpas is de goedkoopste laadoplossing in de markt met de hoogste landelijke dekking

 

 

2018-09-06T22:06:05+00:006 sep 2018 |Tankpas|

Geef een reactie