5 minuten leestijd

De 5 meest effectieve business apps

Business apps zijn er in allerlei vormen. De App-store en Google-Play store zitten boordevol met interessante apps. Maar welke zijn nu het effectiefst voor jou als ondernemer. Hieronder een lijst met de 5 meest effectieve business apps die ervoor zorgen dat jij je kunt focussen op datgene waarom je ooit bent begonnen met ondernemen.

 

 

 

1. Administratie met Evernote

We beginnen deze lijst van business apps met een inkoppertje. Evernote is een app die door vele ondernemers gebruikt wordt. De kans is aanwezig dat ook jij de app gebruikt, of in ieder geval kent.

Toch is dat geen reden om Evernote uit deze app weg te laten. Evernote helpt jou met je administratieve werkzaamheden. Het liefst zouden we daar iemand voor inhuren, maar dat is niet voor iedere ondernemer weggelegd. Evernote kun je beschouwen als jouw persoonlijke administratie-assistent.

Met Evernote houdt je alle papieren op één plek gebundeld. Denk aan bonnetjes, facturen, interessante artikelen, visitekaartje, je boarding pass en andere documenten.

 

Wereldwijd zijn er meer dan 200 miljoen gebruikers van Evernote

 

1.1 Scan jouw documenten met je telefoon

De meeste hiervan ontvang je sowieso al digitaal. Deze documenten kun je uploaden naar de app. Maar hoe zit dat met visitekaartjes?

In de app van Evernote zit een scanfunctie waarmee je papieren documenten zoals een visitekaartje gemakkelijk en snel in scant via je telefoon. Zo raak je die kleine, maar wellicht belangrijke kaartjes nooit meer kwijt.

De app van Evernote is te downloaden in de App-store en in de Google-Play store voor Android toestellen. Daarnaast kun je Evernote gewoon op de laptop gebruiken, zodat je overal bij de informatie kunt.

business apps evernote

 

2. Bewerk, verstuur en check met DigitaleFactuur

Factureren is niet de favoriete bezigheid van ondernemers. Logisch, want deze administratieve bezigheid is niet waarom je bent gestart als ondernemer. Daarom staat de app van DigitaleFactuur in deze lijst van waardevolle business apps.

Deze app maakt het factureren een stuk gemakkelijker en efficiënter. Via je telefoon, tablet of desktop maak je jouw eigen facturen aan, verstuur je ze en kun je bijhouden welke facturen inmiddels betaald zijn en waar je nog achteraan moet.

In de app kun je kiezen uit meerdere sjablonen. Vervolgens vullen je de openstaande velden in, voegt je eigen logo toe en klaar.

 

Met DigitaleFactuur maak je jouw eigen facturen aan, verstuur je ze en houd je bij welke betaald zijn en welke nog niet

 

2.1 Ideale business apps ook te gebruiken op desktop

In deze business app kun je ook de stand van zaken bijhouden. De app houdt bij hoe hoog je omzet en de winst zijn.

Net als Evernote is DigitaleFactuur op zowel de telefoon (App-store / Google Play) als op een tablet of desktop te gebruiken.

Enige nadeel: de app is niet gratis. Je betaald 10 euro per maand voor 30 facturen en 25 euro voor 200 facturen per maand. Maar business apps besparen je tijd, energie en geld, zo ook deze app.  

 

 

3. Hootsuite is één van de modernste business apps

Social media is van deze tijd. Social media is de manier om je netwerk snel en gratis uit te breiden. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en wie weet wat er de komende jaren nog bij komt. En daarom vertellen we je graag over Hootsuite.

Via Hootsuite kun je al deze kanalen vanaf één plek beheren. Ideaal is dat je posts kunt inplannen. Dat betekent dat je ervoor kunt kiezen om een moment in de week of maand uit te kiezen om jouw social media kanalen in te plannen.

Zo ben je er vervolgens zeker van dat je doorlopend informatie deelt met jouw achterban zonder dat je jezelf hier continu aan moet herinneren.

 

Social media is de manier om je netwerk snel en gratis uit te breiden

 

3.1 Social Analytics van jouw kanalen

Vervolgens kun je met de app van Hootsuite de impact van jouw content monitoren. Hootsuite geeft je uitgebreide mogelijkheden om analyses te maken van geplaatste content. Zo kun je het gebruik van social media voor jouw onderneming optimaliseren.

Hootsuite kun je op elk gewenst apparaat gebruiken. Van achter je laptop kun je content inplannen en analyseren hoe jouw content het doet op social media.

Maar zit je in de trein of in de bus, ook dan kun je hiermee bezig, want de app van Hootsuite is zowel in de App-store als in de Google-Play store te downloaden.

Ook Hootsuite is één van de business apps waarvoor je een abonnement moet afsluiten. Hootsuite kun je een maand gratis uitproberen.

Daarna betaal je 25 euro per maand waarmee je maximaal 10 social media kanalen kunt gebruiken in de app. Voor de meeste ondernemers is dit meer dan genoeg.

 

Met Hootsuite kun je content inplannen en analyseren

 

4. RouteReg: Eén van de beste business apps om jou op weg te helpen

Ondernemers zitten veel op de weg. Uit cijfers van het CBS is gebleken dat het aandeel van het totaal aantal gereden kilometers door zakelijke rijders stijgt. De RouteReg app is dan ook een waardevolle toevoeging in deze lijst van business apps.

In plaats van via Google Maps te gaan uitrekenen hoeveel kilometer een ritje naar de klant is, kun je via de RouteReg app gemakkelijk bijhouden hoeveel kilometers je hebt afgelegd.

De app beschikt over alle benodigde elementen voor een sluitende rittenregistratie voor de Belastingdienst.

 

4.1 Rittenregistratie exporteren en aanpassen in Excel

Wanneer je wilt kun je een rapport opvragen van een bepaalde periode. Dit rapport kun je via de mail gemakkelijk versturen als PDF bestand.

Daarnaast kun je gebruik maken van een functie die het mogelijk maakt om het rapport te exporteren naar een Excel bestand. Zo kun je zelf aanpassingen doen waar nodig.

EasyRit is één van de business apps die voor Nederlandse ondernemers ideaal is, omdat het tijd bespaart en jou een hoop gedoe met de Belastingdienst bespaart.

De app is gratis te proberen en via de hun website downloaden en te gebruiken. De exporteer-functie naar een Excel bestand is een in-app aankoop die je kunt doen.

 

Met EasyRit maak je een sluitende rittenregistratie voor de Belastingdienst

 

5. Braintoss is een app om niet te vergeten

Tot slot een app die de cirkel van meest effectieve business apps rond maakt. Als ondernemer moet je met zoveel dingen rekening houden: een gedetailleerde administratie, een sluitende rittenregistratie, onbetaalde facturen, voldoende hoogwaardige content.

En dan hebben we het nog niet eens over de corebusiness van jouw bedrijf. De kans dat er een keer iets bij inschiet is groot. Logisch.

Daarvoor biedt de app Braintoss een uitkomst. Ben je iets vergeten te doen, noteer het dan niet langer op een notitieblokje of op de achterkant van een bonnetje van de Albert Heijn. Dat raken we vroeg of laat allemaal kwijt. Hieronder een informatieve video van Vivianne Kroone over deze app:

 

5.1 Herinner jezelf aan wat je vergeten bent

Met Braintoss kun je een notitie, foto of spraakbericht meteen naar je inbox versturen, zodat je op een volgend moment jezelf eraan herinnert wat je nog vergeten bent.

Zo voorkom je dat er een deadline bij inschiet. Daarnaast creëert het rust in je eigen brein. Je hoeft namelijk niet langer je best te doen om alles te onthouden. 

De app is te downloaden in de App-store en in de Google-Play store

Met Braintoss sluiten we deze onvergetelijke lijst van meest effectieve business apps af. Maak het jezelf gemakkelijk en bespaar tijd en energie zodat jij je kunt focussen op datgene waarom jij ooit begonnen bent met ondernemen.

EasyRit registratieKenmerkenAanvragen?
 
  • Intuïtief en flexibel in gebruik,
  • Eerste maand gratis, daarna 5,- euro per maand (ex btw)
  • Alleen bij ons: een 13e maand gratis bij aankoop 1-jarige abonnement
  • Online dashboard voor ­24/7 inzage en ­(na)bewerken
  • De ritten rapportage voldoet aan alle eisen van de belastingdienst
  • Btw factuur voor de administratie

Direct EasyRit  Aanvragenin 3 minuten geregeld

 

Easyrit

Meer dan 38.000 gebruikers (zzp, mkb)

  • Automatisch registratie van elke zakenrit (door GPS)
  • Jaarlijkse (prepaid) facturatie; geen onduidelijk abonnementen
  • Eenvoudige export naar Excel,
  • Volledige adres- en voertuigbeheer
  • Aanvragen – downloaden – direct starten
  • Data wordt opgeslagen in de (Nederlandse) cloud
  • Duidelijke handleiding en 24/7 supportdesk
  • Jaarlijkse facturatie

Direct EasyRit  Aanvragenin 3 minuten geregeld

 

Easyrit

De meest complete rittenregistratie applicatie met een fiscusproof rapportage

Nieuwsgierig naar hoe eenvoudig ritregistratie kan zijn? Ga direct aan de slag en gebruik EasyRit 30 dagen gratis! 

  • Klik op de oranje button en maak een account aan,
  • Download de App
  • Na (eenmalig) inloggen kan je direct starten

Direct EasyRit Aanvragenin 3 minuten geregeld

 

zakenreizigers app Apple

Zakenreizigers app Android