fbpx
2 minuten leestijd

Het nieuwe jaar is begonnen, en dat betekent ook dat het weer tijd is voor goede voornemens. Voor een groot deel van de mensen gaan goede voornemens over fitter worden. Meer sporten en bewegen, beter eten, enzovoorts. Maar hoe blijf je gezond aan het werk? Hoe kun je bewegen als je de hele dag op kantoor bent? Lees onze 5 beweegtips in dit artikel!

1. Staand werken

Een van de beste aanpassingen die je kunt doen om gezond aan het werk te gaan, is om regelmatig staand te gaan werken.

Er wordt weleens gekscherend gezegd dat zitten het nieuwe roken is, al zal het niet daadwerkelijk met elkaar te vergelijken zijn.

Staan is het nieuwe roken

Toch is zitten – zeker op een niet goed passende stoel met verkeerd bureau – slecht voor je gewrichten.

Later kun je er veel last van krijgen als je lange tijd verkeerd zit. Daarom is een zit-sta bureau een uitkomst. Ook kun je bijvoorbeeld wat ikzelf altijd doen: ‘gewoon’ opstaan en rondlopen als je gaat telefoneren.

2. Gezond aan het werk? Probeer het met kleine dingen

Het kan ook helpen om kleine aanpassingen te doen aan je omgeving, zodat je makkelijker gezond aan het werk gaat.

Denk aan het verplaatsen van printers, prullenbakken of het koffiezetapparaat. Als je vaker moet opstaan voor bepaalde dingen en moet rondlopen, zal je merken dat het aantal stappen dat je dagelijks zet toeneemt.

3. Probeer meer te lopen

Het is natuurlijk altijd goed om meer te gaan lopen. Tijdens de lunch bijvoorbeeld een rondje wandelen met collega’s kan een boel scholen. Samen ga je dan gezond aan het werk, dan wordt het gezonder zijn ook nog een stuk gezelliger.

Dat het in Nederland vaak regent en koud is, maakt het niet voor iedereen even haalbaar om rondjes te wandelen tijdens de lunch. Misschien investeren in een loopband…

blijf gezond aan het werk met onze 5 beweegtips

3.1 Gezond aan het werk door hardlopen

Tijdens corona pandemie ben ik zelf meer gaan thuiswerken en tweemaal per week gaan hardlopen. Dit ging niet van harte, omdat mijn conditie niet geweldig was.

Inmiddels loop ik tweemaal per week hard en met plezier!

Maar door het langzaam op te bouwen – elke week een stukje verder – is mijn conditie serieus verbeterd. Inmiddels loop ik tweemaal per week hard en met plezier!

4. Gezond aan het werk kan ook vanachter je bureau!

Dat bewegen makkelijker is als je niet aan je bureau zit, klinkt misschien logisch. Maar toch is er ook het nodige dat je kunt doen terwijl je zit.

Er zijn apparaten waarmee je je pols en arm spieren kunt trainen terwijl je zit. Bepaalde buikspieroefeningen zijn mogelijk, er is genoeg wat kan.

5. Laat je telefoon meldingen sturen

De laatste tip om gezond aan het werk te gaan, is gebaseerd op het feit dat je soms ook even herinnerd moet worden aan je goede voornemens. Er zijn genoeg business apps beschikbaar voor telefoons of laptops die om het uur een melding sturen dat je even moet opstaan, of een stukje moet wandelen. Dit kan net die stok achter de deur zijn die je nodig hebt!

5.1 Ik wil gezond bewegen

Juist als zelfstandig ondernemer ben je kwetsbaar. Als je bijvoorbeeld uitvalt vanwege rugklachten, dan valt direct je inkomen weg. Preventie is daarom essentieel.

Als je meer oefeningen zoekt, bezoek dan de pagina ik wil gezond bewegen op thuisarts.nl en doe er je voordeel mee!

 

Voordelen:

  • Aftrekbare mobiele kosten en 21% btw teruggave
  • Gratis bellen tussen collega’s en onderling delen van bundels
  • Toegang tot zakelijke helpdesk en eigen accountmanager 
  • De uitgaven (bonnen, declaraties) op één factuur.

Meer Informatie  

 

waarom zakelijk abonnement

 

  • Maandelijks onbeperkt bellen, sms en data
  • Scherpe SIM only aanbiedingen van de top providers
  • Gebruik van nieuwste 4G/5G Netwerk
  • Zowel verlengen als een nieuw abonnement
  • Contract periode 1 of 2 jaar

Info & Bestel Nu

 

Artikelen zakelijk SIM only

 

  • Smartphone hoesjes, headsets,
  • Autohouders
  • Laptop tassen
  • Reistassen

Meer Info >

smartphone gebruik

 

Share This