fbpx
06-23703555 [email protected]
3 minuten leestijd

Gedurende een drukke werk dag ontstaan er altijd tal van taken die je van tevoren niet had zien aankomen. Hierdoor komt het vaak voor dat je constant bezig bent, maar dat belangrijke taken blijven liggen. Dan zit de dag er alweer op en krijg je het gevoel dat je niks nuttigs hebt gedaan. Om dit probleem te verhelpen kun je aan time management gaan doen. Efficiënt met je tijd omgaan en je dag gestructureerd in plannen. Hier volgen 4 tips om je hierbij te helpen.

1. Zeg eens nee!

Waarschijnlijk ontvang je meerdere mailtjes van mensen die allemaal wat van je willen. Het is een van de moeilijkere dingen die er is, maar toch kan ‘nee’ zeggen je erg helpen.

Zo word je niet overspoeld met nieuwe taken en kun je bij je eigen to-do lijstje blijven. Als je het moeilijk vindt om nee te zeggen, kun je proberen om alternatieven te noemen.

Waarschijnlijk is een probleem ook wel op te lossen zonder jouw hulp. Nee zeggen hoort echt bij time management.

Bezoek onze kennisbank voor de Zakelijke Reiziger

Speur door onze kennisbank waar je honderden artikelen en tips vind om het Zaken Reizen Met Gemak te vergroten.

De hoofdonderwerpen zijn tankpassen, alles rondom (uren/ritten) administratie, handige apps en mobiliteit.
Het thema mobiliteit varieert van lease wiki en smartphones tot zelfs het huren van een privé jet.

2. Digitaliseer je time management

Een hele hoop van de problemen die jij ondervindt, zijn eerder al opgedoken – dat is iets waar je zeker van kunt zijn. Dit soort problemen hebben dus meestal ook al een oplossing.

Zo zijn er altijd applicaties die je helpen met automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan je boekhouding, urenadministratie of kilometerregistratie.

Of lees ons (gratis) whitepaper met 27 handige apps voor de ondernemer, met daarin ook handige To-Do apps.

Allemaal dingen die sneller kunnen met digitalisering. Hierdoor houd jij tijd over voor je échte werk.

3. Werk in je eigen tijd

Hiermee bedoelen we niet dat je voor een goed time management in je vrije tijd moet werken, maar dat je naar je eigen gewoontes moet kijken.

Het kan best zijn dat de rest van je bedrijf in de ochtend heel productief is, dat hoeft voor jou niet te gelden. Als jij in de avond beter kunt werken, kun je jouw to-do lijst daarop aanpassen.

Als je dit duidelijk communiceert met collega’s hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

4. Laat je mail je time management niet beheersen

Het is al een aantal keren genoemd, maar je mail kan je dag aardig beïnvloeden. Om je time management in eigen hand te houden is het slim om je mail alleen te bekijken als dat uitkomt.

Last een aantal keren per dag een kwartiertje in, waarin je je mail beantwoordt. Natuurlijk is dit niet voor iedereen haalbaar, maar je kunt het altijd eens uitproberen.

Beginnen met het uitzetten van meldingen van inkomende mail is al heel wat.

  • Basispakket:  4 euro per maand/medewerker
  • Doelgroep: zzp of klein team om uren, uitgaven en ritten te registreren
  • Klanten en interne (verlof, ziekte) uren bijhouden op activiteitsniveau
  • Eigen uurtarief per medewerker instelbaar
  • Uitgaven (bonnen, declaraties) en ritten registratie
  • Vertrouwd door 15000+ klanten, beoordeling 8,7 (FeedbackCompany)
  • Aanvragen via deze site 14 dagen gratis proefperiode

Start Nuin 3 minuten geregeld 

 

timechimp

Basis pakket: Snelle uren, ritten en uitgavenregistratie

  • Businesspakket: 7 euro per maand/medewerker
  • Doelgroep: zzp & teams om te registreren, offreren en factureren
  • Naast Basis, zelf offertes en facturen maken
  • Projectmodule: budgetteren, (voortgang)rapportages , medewerkers toewijzen, uren goedkeuren
  • Facturatiemodule:  op basis van activiteit of aantal uren maken
  • Vertrouwd door 15000+ klanten, beoordeling 8,7 (FeedbackCompany)
  • Aanvragen via deze site 14 dagen gratis proefperiode

Start Nuin 3 minuten geregeld 

timechimp

Business pakket: werken op projectbasis , uren intern willen goedkeuren en direct willen factureren naar de klant.

  • Enterprisepakket: 10 euro per maand/medewerker
  • Doelgroep: Teams: registreren, offreren en factureren via een portaal
  • Naast Basis & Business een klantenportaal en resourceplanning
  • Klantenportaal: alle registraties en factureren inzien en goedkeuren
  • Resourceplanning:  medewerkers aan projecten toewijzen
  • Vertrouwd door 15000+ klanten, beoordeling 8,7 (FeedbackCompany)
  • Aanvragen via deze site 14 dagen gratis proefperiode

Start Nuin 3 minuten geregeld 

timechimp

Enterprise pakket:  resources willen inplannen en klanten uren willen laten goedkeuren.